ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Тема: Підсумкова перевірка. Робота з літературним твором.
Прочитай текст самостійно мовчки або пошепки.
Виконай письмові завдання (надішли у вайбер на перевірку).
Виконай письмові завдання (надішли у вайбер на перевірку).
І варіант
Подарунок
Настала весна. Багато клопотів з’явилося у звірів та птахів.
Дехто змінював вбрання: зайці скидали білі шубки,
а натомість одягали сірі, вовки та ведмеді лише обновлювали
старі кожухи.
Дехто змінював вбрання: зайці скидали білі шубки,
а натомість одягали сірі, вовки та ведмеді лише обновлювали
старі кожухи.
Та найбільше метушилися малята, готуючи подарунки,
адже незабаром – мамине свято. У цей день на головній
лісовій галявині мали зібратися найповажніші мешканці лісу
й вирішити, кому ж присудити головний приз за
найкращий подарунок.
адже незабаром – мамине свято. У цей день на головній
лісовій галявині мали зібратися найповажніші мешканці лісу
й вирішити, кому ж присудити головний приз за
найкращий подарунок.
Засмучений, сидів у своїй хатинці лише зайчик Сіра Шубка.
Йому теж хотілося порадувати маму, проте він ніяк не міг
придумати для неї подарунка. Ось зайчик вийшов надвір.
Йому теж хотілося порадувати маму, проте він ніяк не міг
придумати для неї подарунка. Ось зайчик вийшов надвір.
На горбочку побачив Сіра Шубка блакитну квіточку
на тонкій стеблині.
на тонкій стеблині.
- Хто ти? – запитало зайченя.
- Пролісок, - відказала квіточка, – а чому ти такий засмучений?
- Як же мені не сумувати? Завтра мамине свято, а я подарунка
ще не маю.
ще не маю.
Пролісок співчутливо подивився на зайчика й каже:
- Візьми мене й подаруй своїй мамі…
- Як же я візьму?! – розгубилося зайченя. – Ти ж тоді не будеш рости.
- Звісно, не буду, - зітхнув пролісок, - але ж ти не маєш подарунка.
Усі матимуть, а ти – ні.
Усі матимуть, а ти – ні.
- Дякую тобі, проліску, - зраділо зайченя. – Тепер я знаю,
що подарувати мамі!
що подарувати мамі!
У день свята мам на головну лісову галявину кожне
з малят принесло дбайливо загорнений у торішнє листя подарунок.
Тільки у Сірої Шубки в лапах не було нічого.
з малят принесло дбайливо загорнений у торішнє листя подарунок.
Тільки у Сірої Шубки в лапах не було нічого.
Дійшла черга до Сірої Шубки. Зайченя взяло маму за
лапку й повело на горбочок: там синіла кітка.
лапку й повело на горбочок: там синіла кітка.
-Я дарую тобі, матусю, ось цього проліска. Тільки зірвати його
не міг, адже він тоді не ростиме.
не міг, адже він тоді не ростиме.
- Дякую тобі, мій любий синочку, - розчулилася зайчиха.
– Дякую за чудовий подарунок!
– Дякую за чудовий подарунок!
Коли ж усі подарунки було вручено мамам, до лісових
мешканців звернувся ведмідь Буркотун:
мешканців звернувся ведмідь Буркотун:
- Ми порадилися й вирішили головний приз віддати зайчикові
Сірій Шубці.
- Тримай міцно! – Буркотун подав зайченяті лозяного кошика
з рожевобокими яблуками. – Їж на здоров’я, та не забудь
маму почастувати.
Сірій Шубці.
- Тримай міцно! – Буркотун подав зайченяті лозяного кошика
з рожевобокими яблуками. – Їж на здоров’я, та не забудь
маму почастувати.
- Не забуду! – сказало зайченя й подало кошик з яблуками мамі.
(300 слів)
(За М. Пономаренко)
Тестові завдання
1. До якого жанру належить прочитаний твір?
а) оповідання
б) народна казка
в) літературна казка.
2. У якому розділі підручника можна розмістити прочитаний твір?
а) Народні казки
б) Літературні казки
в) Цікава книга природи.
3. Хто головні дійові особи твору?
а) зайці, вовки та ведмеді
б) зайчик Сіра Шубка і пролісок
в) зайчик Сіра Шубка і мама.
4. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
а) Не лінися рано вставати та змолоду більше знати.
б) Життя дано нам всім на добрі справи.
в) Мудрим ніхто не родився, а навчився.
5. Продовж речення словами із тексту.
Як же мені не сумувати? Завтра _____________________________ ________________________________________________________.
6. Віднови послідовність подій у тексті.
⚪Зайчик Сіра Шубка ніяк не міг придумати подарунок для мами.
⚪Весняні клопоти звірів і птахів.
⚪Розмова з проліском.
⚪Головний приз дістався зайчику Сірій шубці.
⚪Радість мами – зайчихи.
7. Які риси характеру проявило зайченя Сіра Шубка,
вибираючи подарунок мамі на свято?
вибираючи подарунок мамі на свято?
_________________________________________________________
_________________________________________________________
8. Чи вітав ти маму із маминим святом? Як ти це робив?
Напиши 3 – 4 речення.
Напиши 3 – 4 речення.
__________________________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
ІІ варіант
Груші – дві і одна
Якось ми із Оксаною сиділи на лаві у сквері. Повз нас
стежкою пройшла бабуся. В одній руці вона несла кошик
з грушами, другою спиралася на сукувату палицю.
стежкою пройшла бабуся. В одній руці вона несла кошик
з грушами, другою спиралася на сукувату палицю.
Спіткнулася бабуся і мало не впала. А кошик
не втримала, випустила з рук, і всі груші розсипалися
не втримала, випустила з рук, і всі груші розсипалися
- От лихо! – скрушно зітхнувши, мовила бабуся і заходилася
збирати груші.
збирати груші.
Тільки їй, старенькій, дуже важко було нахилятися. Та вона
ще й недобачала: мацає рукою навколо себе, аж поки знайде
якусь грушу.
ще й недобачала: мацає рукою навколо себе, аж поки знайде
якусь грушу.
Я підійшов до бабусі і почав показувати, де вони лежать.
- Ось…..ось – тикав пальцем. А коли бабуся мацала не там,
куди показував, то аж сердився: - Та не там! Ось тут!
куди показував, то аж сердився: - Та не там! Ось тут!
До нас підбігла Оксана. Але вона не стала підказувати.
Присіла навпочіпки, швиденько зібрала груші у фартушок і
висипала в кошик.
Присіла навпочіпки, швиденько зібрала груші у фартушок і
висипала в кошик.
- Усі? – спитала бабуся.
- Усі! – дружно відповіли ми.
- Спасибі, дітки, що помогли, - подякувала вона і простягнула
нам груші.
нам груші.
- Це тобі, дівчинко, - бабуся дала Оксані дві здоровенні груші.
– А це тобі, хлопчику…
– А це тобі, хлопчику…
У руці в мене опинилася одна груша, велика і рум’яна.
Ми були раді.
Ми були раді.
Одразу ж побігли додому розповісти мамі, як допомогли старенькій.
Мама теж раділа, що в неї такі виховані та чемні діти.
- Молодці, молодці! – хвалила вона. А потім помітила, що в Оксани
дві груші, а в мене одна. Вона з подивом дивилася на мене.
дві груші, а в мене одна. Вона з подивом дивилася на мене.
- Ти вже встиг з’їсти другу?
- Ні, не їв, - відповів я. – Бабуся дала Оксані дві, а мені тільки одну.
- Чого ж це? – не зрозуміла мама.
- Не знаю… може, тому, що Оксана дівчина, або тому, що мала?
– Я здвигнув плечима.
– Я здвигнув плечима.
- Та ні, тут щось не те, - не погодилася мама. – Ану
розкажіть докладніше, як ви допомагали бабусі.
розкажіть докладніше, як ви допомагали бабусі.
І ми розповіли.
- Отепер мені зрозуміло, чому вона тобі, Ромо, тільки одну
грушу дала, - сказала мама. - А могла б зовсім не давати.
грушу дала, - сказала мама. - А могла б зовсім не давати.
- Чому? – зніяковів я.
- А ти сам добре поміркуй, відповіла мама.
(300 слів)
(За Б. Комаром)
Тестові завдання
1. До якого жанру належить прочитаний твір?
а) оповідання
б) казка
в) легенда.
2. У якому розділі підручника можна розмістити прочитаний твір?
а) Цікава книга природи
б) Світ дитинства у поезії і прозі
в) Від слова до книги.
3. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
а) від імені автора
б) від імені бабусі
в) від імені Оксани.
4. Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?
а) Бджола мала, а й та працює.
б) Без труда нема плода.
в) Краще гірка правда, ніж солодка брехня.
5. Як Оксана допомогла бабусі зібрати груші?
Знайди відповідь у тексті.
Знайди відповідь у тексті.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
6. Віднови послідовність подій у тексті.
⚪Ми все розповіли мамі.
⚪До бабусі підбігла Оксана
⚪Діти сиділи на лаві у сквері.
⚪Мама все зрозуміла.
⚪Я показував бабусі, де лежать груші.
⚪Бабуся випустила з рук кошик і груші розсипалися.
7. Які риси характеру проявила Оксана,
допомагаючи бабусі?
допомагаючи бабусі?
Оксана ____________________________________________________
___________________________________________________________
8. А тобі доводилося допомагати бабусі коли – небудь?
Напиши, як ти це робив? (3 – 4 речення).
Напиши, як ти це робив? (3 – 4 речення).
МАТЕМАТИКА
Тема: Ділення з остачею.
Подивись відео і познайомся з алгоритмом ділення з остачею.
.
Матеріали для роботи вміщені у презентації за наступним посиланням:
https://docs.google.com/presentation/d/1-tk2vjoHNYIRLu9dLZXtRojuc9BOJlG3/edit#slide=id.p12
Потренуйся на тренажері розв'язувати приклади з остачею.
Потренуйся на тренажері розв'язувати приклади з остачею.
Я У СВІТІ
Тема: Винаходи людства, що змінили світ.
Прочитай інформацію про деякі винаходи людства у презентації:
https://docs.google.com/presentation/d/1dLBqS6cAuPkYC-05v9eVB- d_AAfY2Y0f/edit#slide=id.p31
Подивись відео про 10 винаходів українців, які змінили світ.
Подивись відео про 10 винаходів українців, які змінили світ.
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
Наступне відео допоможе тобі виготовити рамку для фото способом оригамі.
Фото рамок розміщуй у блозі на інтерактивній дошці "Наша творчість"
.
Бажаю успіхів. До побачення.
Немає коментарів:
Дописати коментар