середу, 1 липня 2020 р.

1 липня Завдання на літо


\

1 липня
ЗАВДАННЯ НА КАНІКУЛИ З МАТЕМАТИКИ
Прохання до батьків підписуватись червоною пастою під кожним завданням, тим самим підтверджуюючи, що завдання перевірено.
1.  Обчисли вирази письмово по діях.
    681 – 346 + 297                       837 – 629 + 496 – 209
    944 – 538 – 179                       925 – 419 – 279 + 537
    552 + 269 – 399                       425 + 468 – 376 + 67
    1000 – 687 – 87                        801 – 367 – 288 – 99
    800 – 499 – 208                        459 + 287 + 89 – 377
  
2.  Обчисли приклади  усно (в рядочок).
5 • 14 : 7                                48 : 16 + 56 : 14
25 • 4 • 8                                92 : 23 – 72 : 18                   
57 : 3 • 5                                75 : 15 + 96 : 12
18 • 5 : 9                                98 : 14 – 51 : 17                   
46 : 2 • 4                                84 : 28 + 96 : 16
84 : 2 • 2                                90 : 15 – 65 : 13
24 • 3 : 9                               102 : 17 – 96 : 48                 
11 + 60 : 5                            105 : 15 + 50 : 25
96 : 6 • 4                               90 : 18 – 65 : 13

3.   Розв'яжи приклади на ділення з остачею.
75 : 8               27 : 5              28 : 3              47 : 8             31 : 9                67 : 8
44 : 6               51 : 7              59 : 9              59 : 7             21 : 4                36 : 5
37 : 6               66 : 7              88 : 9              45 : 7             29 : 5                41 : 8
29 : 4               19 : 4              23 : 5              55 : 9             53 : 7                28 : 9

4. Виконай дії усно (в рядочок).
354 + 8 • 0                     120 – 0 + 349              246 – 79 • 1 + 0
100 : 10 : 1 + 653          1 • 1 • 0 + 459              820 : 10 – 56 • 0
100 • 5 : 10 – 25            0 + 270 : 1                   168 – 1000 : 100 + 239
800 : (10 • 10)                400 : 4 – 68                 390 + 50 : 5 – 369
    
5. Виконай дії.
25 дм – 1 дм 5 см                         1 год – 30 хв
1 дм : 5 см                                     2 м – 1 см
2 дм : 5 см                                     3 м – 4 дм
3 м : 5                                            5 м 4 дм : 6 дм
6 дм – 6 см                                    2 кг – 400 г
4 м 60 см – 40 см                          4 грн 80 к. + 20 к.
1 т – 50 кг                                      8 ц – 30 кг
14 грн – 15 к.                                 7 год – 1 год 20 хв
6 грн – 6 к.                                     7 км – 69 м

6. Розв'яжи рівняння.
х + 123 = 674                  803 – х = 144               907 – х = 89
х – 179 = 891                  643 – х = 240               х + 369 = 900
872 : х = 4                       х · 7 = 791                    х : 3 = 329
12 : х = 20 – 16               7 : х = 84 – 73             18 : 3 · х = 24
36 – х = 64 : 8                 88 : х = 63 – 55           84 + х : 6 = 89

7. Знайди за зразком: 42:7•3=18.
     3/7 від 42            3/4 від 60               3/4 від 12               7/8  від 40            2/9 від 360
     1/2 від 300          5/6 від 1800           5/6 від 300             2/3 від 45             4/7 від 70
   
 6/8 від 100          6/8 від 720             2/6 від 1200           5/9  від 900          5/8 від 88

8. Заповни пропуски.
1\4 год = ... хв                           1\2 кг = ... г                       1\5 см = ... мм

1\10 год = ...хв                          1\4 ц = ... кг                       1\10 дм = ... см
1\8 доби = ...год                        1\25 ц = ... кг                    1\3 року = ... міс.
1\2 км = ... м                              1\12 доби = ... год            1\5 грн = ... к.

1\24 доби = ... год                     1\6 хв = ... с                      1\4 грн = .... к.

9. Обчисли письмово (в стовпчик).
285 • 4                349 • 3            199 • 5               306 • 3               275 • 3
349 • 2                428 • 2            265 • 4               188 • 6               408 • 2
181 • 4                219 • 3            193 • 5               337 • 3               108 • 7

10. Обчисли    письмово (в стовпчик) .
987 : 3                     864 : 4                684 : 6           987 : 3
592 : 2                     944 : 4                973 : 7           896 : 4
903 : 7                     576 : 4                676 : 2           980 : 5
741 : 3                     915 : 5                882 : 6           880 : 5

11. Заповни пропуски.
      3 дм  3 см = … см                    4 м 6 см = … см            3 доби 6 год = … год
      7 ц 3 кг = … кг                         5 см 7 мм = … мм         4 год 3 хв = … хв.
      8 хв 6 с. = … с.                         4 кг 60 г = … г              6 ц 2 кг = … кг
      5 м 6 см = … см                        6 діб 5 год= …год        3 дм 5 см = … см
      2 дм 4 мм = … мм                    4 м 6 мм = … мм          6 дм 7 мм = …мм
      6 кг 8 г= … г                             8 ц 2 кг = … кг             7 ц 9 кг = … кг
Розв'яжи задачі.
12. За 9 рейсів катер може перевезти на другий берег річки 783 пасажири. Скільки пасажирів може перевезти катер за 5 рейсів?
13.  Із поля зібрали 651 кг помідорів. На консервний завод відправили третю частину всіх помідорів, а решту – у два магазини порівну. Скільки кілограмів помідорів отримав кожний магазин?
14. Дракон літав по світу і викрадав принцес. Першого року він викрав 312 принцес, другого року – у 2 рази менше, а третього року – на 28 принцес більше, ніж за другий рік. Скільки принцес залишилось у Дракона, якщо 652 принцеси від нього втекли?
15. Сума трьох чисел 880. Сума першого і другого – 570, а другого і третього – 730. Знайди кожне число.
16. У кіоск привезли 56 кг яблук і розклали їх порівну у 8 ящиків. Слив в один ящик вміщується на 1 кг менше, ніж яблук. Скільки необхідно ящиків, щоб розкласти 54 кг слив?
17. За 1 год роботи один водяний насос витрачає 5 л бензину. Скільки літрів бензину витрачають 14 таких насосів за 6 годин?
18. 126 учнів поїхали до цирку. У двох автобусах було по 35 учнів, а інші поїхали у мікроавтобусах, по 14 учнів у кожному. Скільки було мікроавтобусів?
19. У дівчинки біло 9 грн 45 к. 1\5 всіх грошей вона витратила на блокнот. За олівці дівчинка заплатила у 4 рази більше, ніж за блокнот. Скільки грошей вона заплатила за олівці?
20. Один підприємець за місяць одержав прибутку 756 грн і заплатив податку 240 грн, а другий отримав прибутку 600 грн і заплатив податку 137 грн. На скільки гривень більше чистого прибутку отримав перший підприємець за місяць?
21. Щоб дістатися до замку Принцеси, Кіт у чоботях має подолати 500 км. Перші 150 км він плив по воді, а решту шляху пройшов пішки за тиждень, долаючи щодня однакову відстань. Скільки кілометрів проходив Кіт у чоботях за 1 день?
22. Господиня продала 36 кг овочів. Четверту частину овочів становили помідори,  – огірки, а решту – морква. Скільки кілограмів моркви продала господиня?
23.  Із дроту зробили рівносторонні трикутник і п'ятикутник. На обидві фігури витратили 72 см дроту. Довжина сторін трикутника і п'ятикутника однакова. Знайди периметр п'ятикутника.
24. Довжина прямокутника 12 см, а ширина становить  четверту частину довжини. Побудуй такий прямокутник і знайди його периметр.
25. Накресли три відрізки: перший – 6 см, другий – у 2 рази коротший від першого, а третій – на 5 мм довший від другого.

        
ЗАВДАННЯ НА КАНІКУЛИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Прохання до батьків підписуватись червоною пастою під кожним завданням, тим самим підтверджуюючи, що завдання перевірено.
1. Прочитай текст 2- 3 рази. Склади план. Письмово перекажи прочитане.
їжачок прокинувся
Взимку їжачок спав у лісі під купою хмизу.
Та ось надійшла весна. З’явилась молода травичка. Їжачок вибрався зі свого зимового лігва.  На колючках суха трава, мох, торішнє листя. Виліз їжачок, позіхнув, потягнувся й заходився свою колючу шкурку чепурити. Об гілочки кущика потерся, язичком себе облизнув.                
Оглядівся, струсився й побіг на полювання. Цілу ж зиму нічого не їв, зголоднів, схуд...
Встанови зв’язок між словами першого речення за допомогою питань за зразком.
Зразок. Їжачок вибрався зі свого лігва.
(Хто? Їжачок (що зробив?) вибрався;
вибрався (звідки?) з лігва;
з лігва (якого?) зимового;
з лігва (чийого?) зі свого.
2. Спиши текст, уставляючи замість питань дієслова з довідки та змінюючи їх за змістом. Підкресли головні слова у реченнях (підмет і присудок).
Свіжа рослинність (що робила?)... проти сонця. З...леною левадою (що зробила?)... стежечка аж до ставка.
(Що зробив?) ... свіжий вітерець. По ставку (що робили?) ... маленькі хвилі і сріблом (що робили?) ... па сонці. Ластівки (що робили?) ... над ставком і мало не (що робили?) ... кр..лом бл...скучі хвилі. Маленькі хвилі рівно (що робили?) ... , ласкаво (що робили?)... берег.
Довідка: блищати, побігти, дихати, плигати, вигравати, витися, черкати, котитися, мити.
3. Спиши текст. Підкресли головні слова у реченнях. Установи зв'язок  між словами 1, 3 та 4 речення за допомогою питань.
З лазурового неба  ллється спів жайворонка. Мажорно виспівують зеленяки. Гарненькі зяблики сповнюють повітря дзвінкою треллю. Свистять біля пташиних будиночків голосисті шпаки.
Зразок. Мажорно виспівують зеленяки.
(Хто?) Зеленяки (що роблять?) виспівують:
виспівують (як?) мажорно.
4. Добери до іменників дієслова-синоніми з довідки. Змінюй їх за питаннями. Запиши утворені словосполучення.
Весна (що зробила?) ...,….
Сонечко (що робить?) ..., ….
Пташки (що зробили?) ..., ….
Листя (що робило?) ..., ….
Квіти (що роблять?) ..., ….
Довідка: прийти, заспівати, сяяти, шелестіти, милувати, прилинути, світити, защебетати, шарудіти, чарувати.
Добери спільнокореневі слова до поданих іменників за зразком.
Зразок. Весна – веснонька, весняний, навесні.
5. Прочитай речення. Випиши синоніми.
1. Дівчинка не витримала й засміялась, а за нею захихотіли, зареготали, заіржали її подружки. 2. Ми можемо белькотіти щось собі під ніс, теревенити з друзями, балакати із сусідами, розмовляти з колегами. 3. Спочатку Андрійко крокував швидко, потім ішов повільніше, згодом уже плентався, а під кінець — ледве теліпався від втоми.
Добери  по 2 – 3 синоніми до поданих слів і запиши їх.  Склади речення з одним із цих дієслів.
Брати ...;
мислити ...;
дбати — ...;
мчати — ...;
лякати — ... .
6. Спиши текст. Підкресли іменники. Визнач їх число та рід. Добери антоніми до підкреслених прикметників.
Не забудь, що у множині рід  не визначається.
На прив'яле листя, на присмажені трави й хліба тихо сіявся дрібнийхолодний дощ. Тихо шуміла трава під берізками. Захлинаючись, ковтала воду суха земля. Пирскало й  плюскотіло віття на деревах.
Вип’яли лани проти хмар широкі груди й заніміли. А хмара сіяла краплини щедро і довго.
7. Прочитай текст. Добери до нього заголовок. Визнач тему тексту. Випиши з тексту дієслова минулого часу в стовпчик. Добери до них форми теперішнього і майбутнього часів.
Малесенькі хмарки, мов стадо лебедів, пливли над землею. На землі буяла весна. За вікном стояв у білому цвіту садок, а на квітках блищала роса, як діаманти. А одна гілка в рожевих букетах влізла у вікно. З вікна тягло духом весни, молодого й свіжого життя.
Коли це на яблуні тьохнув соловейко, а десь між вербами обізвався другий, а далі третій... Згодом защебетав кожний кущ. заспівало кожне деревце.
Зразок. Буяла – буяє, буятиме (або буде буяти).
Виконай звуко-буквений аналіз слів життя, буяла.
8. Прочитай текст. Визнач його тип. Випиши з тексту дієслова у три колонки: минулий, теперішній та майбутній часи.
Пройшов дощик. Він напоїв землю водою. Повіяв вітерець. Розігнав хмари. Прокинулося сонечко і зігріває все навкруги теплим промінням, лагідно пестить поглядом дерева, будинки та пониклі трави. Невдовзі вони обсохнуть і підіймуться, зазеленіють. Щебечуть весело птахи. Радіють сонцю!
Розбери за будовою виділені слова.
9. Попрацюй редактором. Спиши текст, виправляючи допущені помилки. Добери заголовок.
Гірські річки – це бунтівнеки, яких нікому невдалося зламати. Вони ривуть,
викидаються на каміня, бурчать, лютують хтозна на кого, бесстрашно пірнають з порогів, ні на филину незупиняють свій рух. Гори бояця річок. Гори ніколи несплять, пельнують  йх.
Добери спільнокореневі слова до виділених слів.
10. Попрацюй редактором. Спиши текст, виправляючи допущені помилки. Визнач тип тексту.
Житя річки вирує у воді та на березі. Митушатся в прибирежній траві мурашки. Хлюпаєца риба. Веблискують над водою бапки з прозорими крилами. Гучно, наче бомби, стребають у ряску жаби. А вичорами ці жаби влаштовують по беригах гучні канцерти.
Підкресли головні слова у реченнях. Встанови зв'язок між словами другого речення.
11. Запиши речення під диктовку. Розбери за будовою виділені слова.
          Андрійко одягає свою маленьку сестричку. Вона ходить в дитячий садок. Андрійко вчить Оленку взувати черевички. Мама дістає з шафи одяг. У кімнаті чисто, прибрано. На підлозі біля ліжка килимок. Вранці мама поспішає на роботу.
Добери спільнокореневі слова до слів вчить, взувати, чисто.
12. Встав пропущені букви (е або и) в коренях слів і перевір правопис цих слів за орфографічним словником. Постав наголос у цих словах.
Б…тон, бр…гада, в…дмідь, вер…сень, вул…ця, г…рой, д…ван, д…ктант, д…тина, кал…ндар, кил…м, к…шеня, кол…кція, кол…ктив, л…сиця, м…даль, м…тро, н…діля, пал…во, п…нал, п…ріг, пон…ділок, пр…дмет, пш…ниця, с…реда, т…атр, учит…ль, ч…рвоний, ч…рговий, ч…ревики, ч…твер, ч…тання, хв….лина, ц…буля, яс…н.
13. Розстав в алфавітному порядку і познач закінчення у словах, що означають:
а) назви квітів:
айстри, ромашка, чорнобривці, нагідки, жоржини, кульбаба, лілія, фіалка,
півники, барвінок, гладіолуси, троянда, мак, конвалія, нарцис, гвоздика,
хризантема;
б)  назви дерев:
вишня, груша, слива, яблуня, черешня, горіх, шовковиця, дуб, клен, ялина, сосна, кедр, смерека, верба, тополя, осика, горобина, каштан, акація, бук, пальма, вільха, явір, береза;
в) назви кущів:
бузок, троянда, жасмин, ліщина, черемха, малина, смородина, порічки, виноград, шипшина, аґрус, калина, бузина, ожина.
14. Спиши, розкриваючи дужки. Пригадай, як пишуться прийменники і префікси з словами.
          Ведмідь (з)  валився (з)  дерева. Окуляри (за) чепились (за) ніс  мавпочки.
(За) мело дороги снігом, (в) крило сосни і дуби. (С) кочила білочка (з) дерева  і  (при) сіла (під) кущем. (На) вербі пташка гніздечко собі (з) вила. Жовті і червоні листочки учні (на) клеїли (на) міцний папір. Восени (в) лісі (з) бирають  гриби і ягоди. Всі стежини (в) криті листом. Зайчик (с) ховався (від) лисиці (в) тіні ялини. (За) щебетав соловейко (в) зеленому гаї. (За) сонцем  хмаронька пливе.

15. Добери споріднені слова до поданих, щоб відбулась зміна приголосних у корені.

г
ж
к
ч
х
ш
сніг
  поріг
      ріг
плуг
     стіг
друг
нога
біг
сніжок
     крик
     сук
     рука
     яблуко
     грак

кричу
      горіх
      пух
      сміх
кожух
      мука
горішок

Зміни подані слова так, щоб у корені замість і стало е, о.

і
о, е
віз
піч
    осінь
ніс
ріс
    політ
ніч
хід
 сіль
    шість
 кінь
   політ
  зірка
 двір
вози
печі

16. Напиши оповідання  за даною кінцівкою. Добери  до нього заголовок.
    Веселі й радісні, поверталися додому Петрик, Надійка і Галя. Вони добре провели свій вихідний день у лісі.
Використай такі слова: назбирали, побачили, перескакували, принесли, побігали, погралися. Виділи в цих словах префікси.
17. З поданих слів склади речення. Розбери за будовою виділені слова.
1) маленьке, барлога, з, видерлося, ведмежатко, незграбне;
2) на, воно, галявинці, стрибало, танцювало, й;
3) вже, а, корінці, добуває, ведмедиця, їжу, викопує;
4) сіренького, в, Мишко, товстенького, цей, звірка, час, знайшов.
Знайди слова, які відповідають таким моделям:

18. Спиши, розкриваючи дужки і замінюючи іменники в дужках спорідненими прикметниками. Підкресли прикметники хвилястою лінією. Визнач ї рід та число.
Стою серед (пшениця) лану. Навкруги – (золото) хвиля (колос) пшениці. А он ідуть (степ) кораблі, збирають (багатство) урожай.
Віднови вірш пропущеними прикметниками з довідки. Запиши його.
Ми любимо весну,                                      ріки ______________,
____________, _____________,                і поле ______________,
грімницю у тучі,                                         і ______________ оселі,
і дощик ___________________,                і цвіт у маю –
і луки ____________________,                 всю землю свою.     
                                            
Слова для довідки: співучий, глибокі, зелену, веселе, рідні, чудесну, широкі.
19. Допиши пропущені закінчення у прикметниках. Підкресли сполучення іменників з прикметниками. Визнач їх рід та число.
Яка чудов___ веснян___ квітка сон! Весь він одягнений  у світл___ пухнаст____ шубу. Пишн___ фіолетов____ квітка, схожа на дзвіночок. В її середині велик____ пучок жовт_____ пилку. А листочки порізазан_____ , ніби пір'їнки казков____ птаха.
Сон – окраса веснян____ лісу.
20. Напиши  оповідання за поданим початком і опорними питаннями.  Добери до нього заголовок.
       Іра й Марійка залишилися вдома самі. Їхня мама й тато пішли на роботу. Іра гралась ляльками, а Марійка пішла до плити, щоб зварити своїй ляльці їсти…
• Що могло трапитись з дітьми?
• Хто допоміг дітям?
• Як почувала себе Марійка?
21. Диктант з граматичним завданням: запиши текст під диктовку, виділені слова розбери за будовою.
       На початку зими щедро випав сніг. Стали білими земля і небо. А мороз      скував річки й озера. Прийшла біда для звірів і птахів. Ніде не було ні травинки, ні насіння. Голодали й зайці. В садку між молодими деревцями з’являлися їхні сліди. Зайці підрізали гілочки на деревах краще за садівників.
22. Вислови власну думку (письмово).
Поясни, як ти розумієш наступне прислів'я (5- 6 реченнями).
Розумний не той, хто багато говорить, а той, хто багато знає.
23. Вислови власну думку (письмово).
Поясни, як ти розумієш наступне прислів'я (5- 6 реченнями).
Усміхнися світу, і світ усміхнеться тобі.

24. Дай відповіді на питання.
·        Хто намальований на малюнку?
·        Що робить мурашка?
·        З чого він змайстрував собі човника?
·         Чому за нього переживають інші мурахи?
Продовж розповідь за даним початком та малюнком. Добери до нього заголовок.
     Після дощу в лісі з’явився глибокий струмок та перекрив мурашці дорогу додому...
            25. Дай відповіді на питання.
           1. Хто намальований на малюнку?
           2. Чому зупинився пліт із звірятами? 
           3. Хто допоміг друзям?
           4.  Що вигадали дельфіни?



  Продовж розповідь за даним початком та малюнком.
  Вирішила чайки трішки перепочити, але не зрозуміла, що сіла на кита…



Немає коментарів:

Дописати коментар

    Доброго ранку!  Саме цього ранку з нетерпінням чекали не лише учні, а й їх батьки. Вітаю і Вас зі святом Останнього дзвоника!  Це період...